Musimy omówiæ ogólny zarys naszego jak¿e wspania³ego forum War of the Clans.
Offline
Doobra, nagle mnie ol¶ni³o. Mianowicie chodzi ooo...
7. System Technik/Jutsu i ich nauka
Na wiêkszo¶ci PBF-ach Naruto, techniki s± od rang - rangi to swoiste wymagania do danego jutsu, czym potê¿niejsze, tym MY musimy byæ bardziej potê¿niejsi, a rangi s± jakby ¶wiadectwem naszej potêgi.
Do¶æ ciekawa Puenta, ale trochê... bezsensowna. Jakby nie patrzeæ g³ówny bohater anime, antagonista Naruto jest po prostu geninem, i proszê? Co osi±gn±³, wiele... O co mi chodzi? Chodzi mi oto, aby¶my stworzyli wska¼nik, próg, który po przekroczeniu daje nam mo¿liwo¶æ korzystania z potê¿niejszych technik.
I tutaj wpad³em na ma³y patent, który ju¿ zreszt± by³ dawno odkryty... SKILLE! A mianowicie, chodzi mi o kontrolê, ale nie tylko. Ka¿dy, kto chce byæ shinobim, musi dbaæ o sw± kontrolê chakry. To powinien byæ naj naj najwa¿niejsza umiejka. Ale dobra, co z chakr±? Przede wszystkim, ¼le przedstawiali¶my charkê, w formie cyfrowej. Robili¶my tak, poniewa¿ w taki sposób naj³atwiej przedstawiaæ ow± energiê. Ja proponujê kontrolê MG. To my decydujemy, kiedy chakra siê koñczy.
I tutaj wchodzi nowy problem, chodzi o pieczêcie. Musimy siê zastanowiæ, czy oby na pewno nakurwianie z ca³ego arsena³u technik, jest oby, kurwa, sensowne? Bo je¿eli tak przyjmiemy, to ka¿dy bêdzie walczy³ jedynie technikami, a walka wrêcz bêdzie atrakcj±. Pamiêtacie mo¿e odcinek Akatsuki vs Kakashi, Nara oraz dwóch przydupasów - Grubas i Ino? W tej walce, jedynie Shikamaru czêsto u¿ywa³ jutsu, poniewa¿ jego klan na to pozwala, ale Kakashi rozs±dnie u¿ywa³ technik.
Rozs±dek Techniki powinny byæ czym¶, co RATUJE DUPÊ lub znacz±co wp³ywa na jej przebieg. To ma byæ as, a nie kurwa spam.
Offline
Zgadzam siê zupe³nie z tym co powiedzia³e¶, wprowadzenie odpowiedniej ilo¶ci Skilla Kontrola, jako zap³ata czy te¿ pozwolenie na naukê danej techniki. Co do szacowania ilo¶ci Chakry przez MG nie mam nic przeciwko jednak¿e mam pytanie. Co bêdzie wp³ywa³o na wielko¶æ/ilo¶æ chakry gracza?
"Nakurwianie Technikami" - Ja bym stwierdzi³ to tak:
U¿ywanie niektórych technik zu¿ywa du¿o chakry - to uniemo¿liwia definitywnie spam.
Wiêkszo¶æ technik bêdzie zabiera³a wytrzyma³o¶æ i energie(zmêczenie) - likwiduje spam.
Wprowadzenie do technik Exhaust - Znamy wiele technik z anime które to posiada³y, jednym z przyk³adów mimo, i¿ jest to do¶æ silna technika jest "Kotoamatsukami".
Offline
Skoro wspomnia³e¶ o skillach
Wcze¶niej wprowadzali¶my liczbowo skille, ale czy to przypadkiem nie psuje klimatu? Proponowa³bym tak±, oczywi¶cie wszystko jest czysto przyk³adowo.
Si³a/b] Znakomicie
[b]Mobilno¶æ/b](Zwinno¶æ, Zrêczno¶æ itd.) Dobrze
[b]Koncentracja: ¬le
Te statusu oznaczaj± "poziom", czyli jak bardzo jeste¶my w czym¶ dobrzy, ale tutaj pojawia siê problem.
1. Jak zwiêkszyæ status, za³ó¿my, od ¼le do dobrze? Bêdziemy stosowaæ jakie¶ punkty?
2. Jak bêdzie przebiegaæ trening?
Offline
No tak jednak¿e za³ó¿my, ¿e osobnik "1" ma 45punktów si³y, a osobnik "2" ma 90punktów si³y.
Doskonale widzimy ró¿nicê pomiêdzy dwoma graczami, za¶ jaka ró¿nica jest pomiêdzy u¿ytkownikiem z si³± "Dobrze" i drugim u¿ytkownikiem z si³± tak¿e "Dobrze".
Nie zgodzi³ bym siê z tym, ¿e obaj s± tak samo silni.Aczkolwiek pomys³ ze zmian± w liczeniu skili jest istotnie wa¿ny.
Offline
Wpad³em na pomys³. Na hamaku przeczyta³e¶ moj± koncepcjê modernizacji twojego starego, sprawdzonego systemy przy skillach, ale jest jedna rzecz. Miêdzy poziomami zawsze wydaje siê tyle samo punktów. O co mi chodzi, ¿e nie ma jakby "kar" za trening. Prosty przyk³ad pomo¿e ci zrozumieæ szybko o co mi chodzi.
Za³ó¿my.
¬le > Dobry
(1-30)
¿adnych kar
Dobry > znakomity
(31-100)
Kara 2 punktów.
O cho chodzi? Chodzi mi oto, ¿e aby podwy¿szyæ statystykê od 31 do 32 trzeba zap³aciæ 2 punkty, nie jeden. To jest w³a¶nie kara. Powiedzia³e¶ na na hamaku o naturalnych ¶cie¿kach i to mo¿na wykorzystaæ. Ci, którzy maj± + do si³y, kary nie p³ac±. Ale, je¿eli kto¶ nie ma talentu do pakowanie, bêdzie p³aciæ kary. Taki system spowoduje ró¿norodno¶æ, bêdzie ma³o powtarzaj±cych siê postaci pod wzglêdem skillowym. Co o tym my¶lisz?
Offline
Co prawda mia³em inna koncepcjê na ten temat.My¶la³em by po prostu stworzyæ neutralny niezmieniaj±cy siê przedzia³ punktowy na poszczególne etapy ¼le>¶redni>dobry itp, a dla ka¿dego gracza zmieniaæ ten przedzia³ w górê b±d¼ w dó³, jednak twój pomys³ tak¿e mi siê podoba.
Wcze¶niej próbowa³em robiæ to samo w inny sposób, a bowiem zrobi³em to tak, i¿ na samym pocz±tku gracz zaczyna³ np: z -10kontroli co oznacza³o, ¿e od pocz±tku jest w tym s³abszy.
Oczywi¶cie bez zbêdnych ceregieli akceptuje twój pomys³, mam tylko jedno pytanie.Czy pozostawiamy mój pomys³ z odno¶nikami w nawiasach o mo¿liwo¶ci dodania punktów?
Dodatkowo chcia³bym by ka¿dy napisa³ swoje propozycje nazw skili z ich opisami oraz z podzia³em na podstawowe, dodatkowe oraz pomocnicze. Szczerze mówi±c czym wiêcej tym lepiej..
Offline
Jest do rozwi±zania kolejny k³opot.
Rozdawanie punktów statystyk. Na wiêkszo¶ci forum wygl±da to tak.
Rozdawane punkty przy zak³adaniu Karty Postaci s± na sta³e i nie zmienne. Na ich wp³yw i zmienno¶æ wp³ywaj± przedmioty, b±d¼ bonusy od umiejêtno¶ci. Jakby siê zastanowiæ i ka¿demu graczowi rozdawaæ pewn± ilo¶æ punktów jak bêdzie sobie tego ¿yczy³ mo¿e byæ ciê¿kie.
Dodatkowo wpad³em na pomys³ by Potencja³ s³u¿y³ za walutê. Za walki, misje i przeró¿ne wyzwania dostawa³o by siê "PP" i "PS" to znaczy: Punkty Potencja³u i Punkty Statystyk.
PS s³u¿y³o by oczywi¶cie do rozdawania o ile jak wy¿ej napisa³em bêdzie mo¿na se rozdawaæ ci±gle punkty, za¶ PP s³u¿y³o by do nauki technik i umiejêtno¶ci.
Offline
A mo¿e wogóle zróbmy awangardowo, olejmy punkty statystyk.
Zast±pi³yby je statystyki procentowe + master level okre¶laj±cy si³e postaci.
Np.:
Postaæ Kox:50% atak 30% obrona 20% jutsu master level 100
Postaæ Cienias: 80% atak 20% obrona master level 20
Cienias mimo, ¿e idzie wiêcej w atak by³by i tak s³abszy od Kox'a.
I jeszcze jedna rzecz: ³atwiej by³oby ustalaæ bonusy od buffów i itemów: dawa³yby bonus w %, chwilowo podwy¿szajac procenty powy¿ej 100.
Warto¶ci statystyk gracze mogliby zmieniaæ sobie poprzez treningi okre¶lonych aspektów, treningi ogólne i fabu³a dodawa³yby tylko master level, który by³by wyznacznikiem 'ogarniêcia' walki przez danego gracza.
Tym sposobem gracze rozwijaliby siê, ale nie by³oby sytuacji, ¿e magicznym sposobem nagle s± lepsi w ataku lub obronie.
Ostatnio edytowany przez Bordowy (2012-07-16 21:02:04)
Offline